Skrivet klockan 11:13:30 / datum: 2008-08-27

» 27/8

Grattis världens underbaraste vackraste bästa brorsdotter Amanda <3
14 år, min lilla fjortis! :D

den här dikten skrev jag år 2004. så ja, old shit. men iaf.


vad skulle jag göra om inte du fanns ?

Och om inte du fanns. Då skulle jag
inte kalla någon för Amanda panda
och sitta och skratta tvåtusen skratt
för att du sa flingor istället för slingor.

Och om inte du fanns vem skulle då
jag umgås med i vår familj och stå och mima med framför carola.
Och vem skulle säga att jag är snällast. Vem skulle flyga
två meter och landa på rumpan och det skulle ändå vara kul.

Hur skulle jag kunna bestämma mina klädval när jag ska ut,
och vem skulle alltid säga
"dom där kläderna vill jag ha när jag blir lika gammal som dig".

Vem skulle jag få mysa med när mamma
och pappa är borta. Och jag skulle inte
leva länge, eftersom det sägs att skratt
förlänger livet. Och mitt brors barn Amanda får aldrig försvinna.


          (amanda, väldigt liten - väldigt söt. haha!)


« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Postat klockan 22:09:24, datum: 2009-08-28
Amanda Ögren

hahahahahah! omg :O <3 <3

Trackback