Skrivet klockan 12:26:07 / datum: 2009-11-14

» 14/11

Hejhej!
Så, vad tyckte ni om idol igår då? :)
För mig gjorde det inte så mkt att Eddie åkte, men jag hade hellre velat att Reza gjorde det.
Jag tycker att hon har en jättebra röst, verkligen, men jag ser ingen som helst idol i henne +
så kan jag inte hjälpa att jag stör mig på henne, haha.

Pappa ringde mig imorse, och bad mig spana ut lite saker på tradera som jag vill ha som jag eventuellt
kan få i present eller julklapp.
Vi har redan budat på ett objektiv. Ett Nikon 55mm 1,8. Satt igårkväll å läste om det & kände att
jag verkligen vill ha det, så det passar ju perfekt! Men det är 3 dagar kvar tills auktionen går ut så det kan ju
hända att den hinner stiga jättemkt i pris. Men förhoppningsvis inte =)
Sitter också å kikar på lite olika batterigrepp. Men där har jag verkligen ingen aning om vad som är bra & inte.
Det finns två st olika ute där för nikon D80. Ett som heter Opteka som är lite dyrare och ett som heter Pack, å det är lite billigare. Nån som kan hjälpa mig? Är nått utav dem något att ha? :)

Nu ska jag gå och göra varma mackor med oboy & sen sitta å kika vidare på tradera.

Kramhej!



« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Postat klockan 13:34:33, datum: 2009-11-14
Sofia H [sofiaphoto.blogg.se]

Svar: Jag tror det funkar med kitobjektivet också, du akn ju alltid testa. Jag tror att det är lättare att få oskärpa på bakgrunden om den är så långt bak som möjligt.

Tack, blev själv riktigt nöjd med headern till hemsidan =D

Postat klockan 13:52:18, datum: 2009-11-14
Sofia H [sofiaphoto.blogg.se]

Svar: Jag har då fotat ner i en källare där detinte alls är så ljus, ställ bara upp en massa lampor som ger ljus ;D

Postat klockan 14:54:33, datum: 2009-11-14
Linda

Hehe vi hoppades alla hos mamma att Mariette skulle åka :P Eddie är inte så bra egentligen, men vi gillar han mer än Mariette ändå. Men det gjorde inte så mycket att Eddie åkte heller. Vi gillar Reza, Calle och Tove :)

Trackback