Skrivet klockan 21:39:53 / datum: 2009-11-19

» 19/11

Gud vad det är tråkigt väder.
Malin jobbar natt i helgen som kommer, så jag har varit uppe med henne nu de senaste nätterna då hon måste vända på dygnet. Så jag vaknar runt 12, och kl 14 börjar det bli mörkt. Å så har det bara regnat de senaste dagarna = inget bra fotoväder.

Idag har vi städat lite mer, varit ute på promenad med hundarna & sen kom Malin R hit så har vi bjudit henne på mat & sen har vi mest suttit å tittat på saker på tradera. Vi har köpt en FURminator, längtar tills vi får den!
Ska bli skönt att kunna ta den på hundarna, dammsuga & sen kanske det inte blir hårigt exakt på en gång igen iaf. =) Även skönt att ta den på kaninerna då de fäller som mest. :D

Vill köpa ett filter till mitt nya objektiv, men är jättedålig på att veta vilket man ska ha.
Alltså, jag tänkte köpa ett UVfilter att ha på, men vilken diameter ska man ha?
Nån som kan hjälpa? :D

Kram!


« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Postat klockan 22:34:20, datum: 2009-11-19
cassandra

fin blogg:D

Postat klockan 15:31:39, datum: 2009-11-20
kayarina

du måste ha ett uv-filter till olika objektiv skulle jag tippa på. iaf om det är olika breda. förstås.

Postat klockan 19:17:57, datum: 2009-11-20
Ida

Jo, det vet jag. Det är därför jag undrar om nån vet hur "brett" 50mm 1.8 objektivet är. Jag har ju flera filter till mitt objektiv jag har nu, men tror inte att det är samma diameter på det andra objektivet.

Postat klockan 18:22:26, datum: 2009-11-21
kayarina

jag tror att du bara kan mäta faktiskt. men jag blir också osäker. haha. ta med det in på expert och fråga. eller sök på något forum kanske. :)

Trackback