Skrivet klockan 14:25:55 / datum: 2010-12-19

» 19/12

25. En första.

Har suttit och klurat ett tag på vad jag ska skriva här. Det finns ju en första gång för allt.
Men, så kom jag på att jag kunde ta och skriva om Alfred, min första kanin.

Den 26e januari 2006 fick min kompis Mimmi 3 st kaninungar, eller ja.. hennes kanin fick det.
Var där väldigt mkt och höll på dom nästan varje dag tror jag. Blev bara mer och mer kär i den lilla
viltgråa med en vit fläck på nosen. Han sprang gärna och pussade mig så fort han fick chansen, och det fick
mitt hjärta att smälta. Så när han var några veckor gammal bestämde jag mig, han skulle jag ha!
Åkte och köpte bur, mat och olika tillbehör och när han var 8 veckor gammal fick han flytta in hos mig.
Han är den finaste och mest underbara kanin jag vet. Vi har alltid haft en lite speciell relation tror jag.
Alfred har alltid varit väldigt "mammig" och pussas fortfarande så fort han får chansen.
Det enda han inte tycker om är när man ska klippa klorna på honom, annars är han världens snällaste.
Hade honom väldigt mkt lös när jag bodde hemma. Både inomhus och utomhus.
Och han är en riktig godisgris! Minns särskilt en gång, på den tiden då han och Saga fick vara frigående i huset och jag satt med Erika och tittade på film och åt godis. Vi hade en godisskål mellan oss, och Alfred hoppade upp på soffan, tittade på mig och sedan på godiset och försökte ta en, fleeera ggr. Tillslut så satt han på golvet nedanför, hoppade upp, tog en godis och hoppade ner och sprang och satte sig under min bokhylla.
Det gick supersnabbt, så han hade verkligen bestämt sig, haha.
Och alla gånger vi har cyklat omkring i köpmanholmen, haha. Till stranden, till nån kompis eller till skogen.

Min fina busiga kille. ♥

















« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Postat klockan 14:37:43, datum: 2010-12-19
Erika

Den finaste kaninen som finns! :) <3

Postat klockan 14:52:25, datum: 2010-12-19
Linda

Åååh, när jag ser bilden på Alfred i cykelkorgen så tänker jag bara på min farfar och en bok han brukade läsa för mig när jag var liten, om en pojke som hade en kanin som han cyklade runt med. Den kaninen fick ungar som hans kompisar tog hand om ;)

Postat klockan 15:03:39, datum: 2010-12-19
D A H L È N

sv: Tack så mycket, va roligt att du vill följa mig där :)

Postat klockan 19:30:54, datum: 2010-12-20
EMma

Vilken söt liten kanin ^^

Trackback