Skrivet klockan 20:32:34 / datum: 2010-12-02

» 2/12

Fick just tid över så jag fortsätter med listan idag som vanligt iaf. Haha.

09. Min tro.

Jag är kristen. Konfirmerade mig när jag gick i åttan, började sedan i Kyrkans Ungdom och var väldigt aktiv där i många år. Sen har jag även jobbat som barn & ungdomsledare i kyrkan i 5 år.
Tror dock inte att Gud är nån snubbe som sitter där uppe på ett moln och tittar ner på oss, haha.
Jag vet faktiskt inte exakt vad jag tror på.. kanske låter lite skumt men så är det. Jag tror mer på.. något.
Läser aldrig bibeln, men ber ganska ofta. Eller ja, det är väldigt olika. Ibland kan jag be några ggr per dag,
ibland kan jag inte be på veckor. Blir alltid mycket lugnare när jag gjort det och jag känner att det hjälper.

Jag tror på en Gud, som är helig och varm,
som ger kampglöd och identitet,
en helande Gud som gör trasigt till helt,
som stärker till medvetenhet.

Jag tror på en Gud, som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt,
en tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt.

Jag tror på en Gud, som bor inom mig
och som bor i allt utanför,
en skrattande Gud som vill skratta med mig,
som lever med mig när jag dör.



« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Trackback