Skrivet klockan 22:51:19 / datum: 2008-11-20

» 20/11

jag har lyssnat på kent i väldigt många år. sedan jag gick i åttan tror jag.
alltså i 9 år!
ett tag lyssnade jag väldigt intensivt på dem, men nu på slutet inte så ofta alls.
nån låt nu och då bara.
nu ikväll la jag in alla låtar med dem i min winamp, satte på hög musik och bara njöt.
fy tusan vad dom är bra!
deras texter kan göra så att jag ryser, och jockes röst är så underbar.
här är några bitar som jag tycker är lite extra bra;

*

Som ett färgfotografi
är jag glansig inuti
Några tusendelar Denivit
& som ett färgfotografi
som nån förstört med flit
är jag svartvit inuti?

*

Visioner i mitt huvud när du ler

*

Jag ville vara speciell
jagad smal & glansigt blek
men med fläckar är Jag född
Jag hade nästan glömt
Jag ville vara spirituell
En gnistrande personlighet
men det kräver att man har
gener & anlag
och det har inte Jag

*

Och i ett ögonblick
då allt står still
så får jag en chans att säga
allt det jag aldrig sagt
så får jag en chans att ge dig
allt det du aldrig haft
Men var för feg

Det finns ett enkelt svar
Du är varm när jag är kall
Du tar så lite plats
Jag tar allt

Jag trycker läpparna
lätt mot din hals

Jag frågar "gråter du?"
Du smakar salt


*

och jag blir verkligen så glad
för du är verkligen precis som jag
och jag blir verkligen så glad
för du är verkligen som jag

*

Vid din sida
är jag säkerheten själv
Vid min sida
har du en outhärdlig kväll

*

Ett under att du ser mig
Att du fortfarande ser mig
Ett under att du ser mig
Som någon som kan ge dig nånting
Som får dig att vilja vara min

*

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor

jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

*

nu har jag antagligen glömt en hel del textrader som jag tycker är underbara,
men ja.. några bitar har jag fått med iaf.
underbara älskade kent!

dagen till ära var jag ju tvungen att först dra på mig ett randigt linne & försöka se lite söt ut,
och sedan posera sådär lagomt poppigt jag alltid gjorde förut:
 

(ja, jag tycker om det där med att puta med läpparna. ehehe.)


« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Postat klockan 23:30:07, datum: 2008-11-20
Linda

jag har lyssnat på kent i snart 12 år. och jag tycker fortfarande att dom är lika bra nu, som då. om inte bättre.

jag har alltid lyssnat ganska intensivt, förutom när dom släppte Du&Jag Döden och jag hatade den! :D haha.



du är för övrigt ursöt i den där Kenttischan :*

och du.. demon av Socker är bättre än orginalet, om du ville veta det! :D

saknar dig!

Postat klockan 01:01:31, datum: 2008-11-21
marie

Aaaaah dom är så bra :)

Postat klockan 03:08:12, datum: 2008-11-21
Brallan

Vadå FÖRSÖKA se söt ut..? Du är alltid sötast ju :*



Jag tror att vi ska ta och plåga mig nån dag med en massa kent för att se om inte den där knepiga känslan försvinner :) <3 (jag är lite tveksam till att det går, men man kan alltid försöka!)

Trackback