Skrivet klockan 00:59:34 / datum: 2009-11-16

» 16/11

Vad har du för kamera?
Nikon D80.
Systemkamera eller kompaktkamera?
System.
Hur många exponeringar har du tagit?

Oj, jag vet inte. Många!
Hur många GB minne har du?
4 GB - men ska köpa ett till så fort jag har råd.
Fotar du med RAW eller JPEG?
JPEG. Vill börja fota i RAW, men jag har för gammalt photoshop för det. Ge mig CS2 eller 3 nån? :)
Vad är roligast att fotografera?
Människor.
Vilket är ditt bästa objektiv?
Dom är bra på olika vis, vill dock ha ett bättre.
Hur många objektiv har du?
Två.
Har du tappat bort något objektivlock?
Inte nått från den här kameran, men när jag hade min Sony så tappade jag bort 2 st, haha.
Har kameran något namn?
Nä, kanske borde komma på något roligt dock. ;)

BILDBEHANDLING
Vad har du för photoshop?

Photoshop 7.0.
Hur redigerar du en bild?
Kontraster & kurvor oftast. Ibland slänger jag på lite extra skärpa om det behövs.
Vilket format sparar du i?
.jpg.
Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?
Inget, tror jag. Haha.

ÖVRIGT
Vad var det senaste du fotograferade?
Utomhus igårkväll/natt.
Vad vill du bli när du blir stor?
Jag vet inte. Jobba med människor på något sätt.
Har du sålt bilder?
Ja, några.
Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Arthurs dop den 6/12.
Tycker du att du är en bra fotograf?
Nja, man kan ju alltid bli bättre. Men det beror ju på vem man jämför med och sådär.



« Namn

« Mejladress {visas ej}

« Bloggadress


Spara uppgifter?

Postat klockan 08:51:00, datum: 2009-11-16
sannaa

Tack :)

Trackback